Barenbrug is een familiebedrijf dat wereldwijd graszaden ontwikkelt, veredelt en vermarkt. Van oudsher zijn wij een technologie gedreven bedrijf. De waarde voor de klant staat centraal, maar werd vaak gezien als verantwoordelijkheid van lokale marketing- en sales afdelingen. Met onze DNA Change in 2016 maakten we de shift naar customer centricity binnen de gehele organisatie van Barenbrug (800 medewerkers). Daarnaast wilden we een beweging maken van Tech Push naar Tech Pull. Een extra uitdaging daarbij is dat onze 10 Operational Companies decentraal werken, dus innovatie is primair een lokale verantwoordelijkheid.
Samen met bureau Pimcy ontwikkelden wij in 2020 een global framework waarin doorlopend wordt gewerkt aan én getoetst op Desirability, Feasibility en Viability. Dit framework was de basis voor de inrichting van een digitaal platform: “Home of Innovation”, het innovatieplatform voor de hele Barenbrug Group.
In deze presentatie nemen we je mee in onze ontdekkingsreis en change management proces. We laten zien hoe wij onze strategie vertaald hebben naar een portfolio aanpak waarbij alle stakeholders toegang én invloed hebben. Daarnaast tonen we hoe we aan de hand van rapportages uit ons innovatieplatform kunnen monitoren of we op de juiste koers zitten.
Marketing Manager Europe, Barenbrug Holland
Innovatie Consultant en Facilitator, Pimcy Innovatie- en Portfoliomanagement